הרבי שלח לי מסר - ע"י ילד בן 8

בשבת האחרונה ציינו את יום ג' תמוז. הוא 'יום ההילולא' ה-22 של הרבי מליובאוויטש. 

ביום זה אנו נדרשים להתבונן קמעא בפעולותיו ודרכיו המאירות, ולהשתדל לאמץ לעצמינו, ולו במעט, את הנהגותיו ואורחותיו.

הצדיק שנשמתו מאירה בגלוי בתוך גופו, מהווה מגדלור וציון דרך, איך אמור להיות ציר הניווט של יהודי בחיים ובעולם.

רבי הוא ראשי תיבות = ראש בני ישראל.

כמו בגוף אדם שעל אף שמכיל מאות אברים וגידים, והם עצמם מורכבים ממאות אלפי תאים. ברור שיש לכולם ראש אחד, המרגיש כל פרט ומשפיע עליו ושומר על תפקודו. בדיוק כך מתנהל הדבר בעם ישראל.

רב"י = ראש בני ישראל, מרגיש מה קורה אצל כל יחיד, הוא מתפלל להצלחתו ואף מסייע לו במישרין או בעקיפין.

יש לכך אלפי דוגמאות,

אשתף אתכם בדוגמה אחת שזכיתי להיות שותף פעיל בה.

סיפרתי בעבר בכמה הזדמנויות, על ה'יחידות' הראשונה שלי אצל הרבי, כשהייתי בגיל שמונה וחצי, בחודש כסלו ה'תשל"ד (1974). ועל המבחן המדוקדק שעשה לי הרבי בחומר הלימודים שלמדתי באותה תקופה (במסכת בבא מציעא ובפרק א' של ספר יהושע).

הפעם ברצוני לספר פרט מדהים וחדש, שנודע לי לראשונה לפני שבוע ! (42 שנה אחרי אותה יחידות נפלאה...).

בתחילת אותה 'יחידות' שאל אותי הרבי מ שמו של ה'מלמד' שלי ? ועניתי ששמו הוא: הרב ישעיהו וובר שי'. לקראת הסיום הטיל עלי הרבי שליחות. הרבי ביקש ממני שכשאחזור לארץ אגש למלמד שלי ואספר לו על השאלות והתשובות שהיו  במהלך היחידות. ורק לאחר מכן אספר גם לכל חברי הכיתה.

כמובן שכך עשיתי.

בשבוע שעבר נפגשתי בירושלים עם ה'מלמד' האהוב עלי, הרב ישעיהו וובר שי', ושחזרתי לפניו  את כל היחידות. ואז 'גילה' לי ה'מלמד' משהו מעניין.

וכך סיפר הרב וובר שי':

באותה תקופה, בתחילת שנת תשל"ד (1974) היו לי הרהורים לא מעטים על המשך עבודתי כ'מלמד'. מרבית חבריי יצאו לשליחות הרבי במקומות שונים, ומאוד הצליחו. גם אני רציתי להשתלב בעבודת השליחות ולהצליח ב'גדול', ולא להישאר רק 'מלמד' לקבוצת נערים מצומצמת...

לא שיתפתי איש בהרהוריי ולבטיי. אך הם לא נתנו לי מנוח.

בדיוק באותם ימים חזרת מביקור אצל הרבי, וזכית אף להיות ביחידות. זה הי' דבר נדיר אצל הילדים בני גילך.

וכאשר באת לכיתה ואמרת לי שיש לך שליחות מיוחדת מהרבי אלי... התרגשתי מאוד. הרי זה דבר לא שיגרתי בכלל... ומה אני שומע ? שהרבי ביקש שתספר לי על מהלך השאלות והתשובות בחומר הלימודים שלימדתי בכיתה. הרגשתי באותו רגע, שלמרות שלא כתבתי לרבי כלום , הרי הרבי הרגיש את הרהוריי ולבטיי. קיבלתי עידוד עצום ומסר ברור ששליחות חיי הוא בתחום של חינוך ילדי ישראל.

ולכן נשארתי עד היום הזה בתחום החינוך,

ובנוסף לזה, תוכן וסגנון השאלות שנשאלת ביחידות, היו עבורי מורה דרך שעל פיו פיתחתי במהלך השנים שיטה ייחודית איך להצליח בלימוד גמרא עם ילדים.

הרב וובר שי' כיום גר בירושלים. במהלך השנים יסד ומנהל את 'מכון רות יד צבי' לילדים קשיי למידה בירושלים, יסד הכשרה למורים לחינוך מיוחד במגזר החרדי בחסות משרד החינוך, יסד את 'מכון אחיה' בבני ברק לילדים קשיי למידה, מייסד שיטת הרב וובר להוראת הגמרא לנוער וילדים מתקשים, שיטה שהתפרסמה בהצלחתה לעזור לאלפי ילדים ונוער ברחבי הארץ והעולם להשתלב בהצלחה בתלמודי תורה ובישיבות במסגרת לימודי הקודש והגמרא.

בפרשת השבוע אנו לומדים על נבואת בלעם. בנבואה זו נרמזו דברים מופלאים ביותר שעתידים לקרות לעם-ישראל, במהלך הדורות, עד לפרטים שונים הקשורים בגאולה האמתית והשלימה.

התבוננות בפסוקים, המתארים את ההתרחשויות טרום הגאולה, מעודד ומרגש מאוד, זה מתאר את התקופה בה אנו נמצאים כיום.

אחד הפסוקים בדברי בלעם שבהם נרמזת הגאולה הוא: הֶן-עָם כְּלָבִיא יָקוּם, וְכַאֲרִי יִתְנַשָּׂא. יש כאן תיאור על התקומה וההתנשאות של עם ישראל = הגאולה השלימה.

בפסוק שלפניו מנבא בלעם מה יתרחש בתקופה שלפני הגאולה.

וכך הוא אומר: כָּעֵת, יֵאָמֵר לְיַעֲקֹב וּלְיִשְׂרָאֵל, מַה-פָּעַל, אֵ-ל. בפסוק זה הוא מרמז שהנבואה שנסתלקה מעם ישראל עם חורבן בית המקדש, עתידה לחזור עוד לפני הגאולה. זו תהיה תקופה שבה יאמר ויתגלה לבני ישראל מַה-פָּעַל, אֵ-ל.

אם נתבונן מה מתרחש במהלך 300 שנה האחרונות, נבחין מיד, שאנו נמצאים ממש באותו זמן שעליו התנבא בלעם, תקופת טרום הגאולה.

מאז התגלות רבי ישראל בעל שם טוב ותלמידיו הקדושים, עד לרבינו הזקן בעל ה'תניא' ואחריו כל רבותינו נשיאינו עד בדורנו אנו, מה שראינו אצל הרבי שלנו. מדובר בצדיקי עליון, שכל דבריהם מכוונים ומדויקים, גם בייחס למאורעות של העתיד. הן בנוגע לכלל והן בנוגע לפרט.

הרי בזה מתקיימת הנבואה של  כָּעֵת, יֵאָמֵר לְיַעֲקֹב וּלְיִשְׂרָאֵל, מַה-פָּעַל, אֵ-ל.

זה מעודד ומחזק אותנו בכך שברור שאנו עומדים כבר בזמן שבקרוב ממש יתקיים המשך הנבואה הֶן-עָם כְּלָבִיא יָקוּם, וְכַאֲרִי יִתְנַשָּׂא, בגאולה האמתית והשלמה.

שבת שלום

הרב ברוך וילהלם

בית חב"ד נהריה

יו"ר



<< הקודםלרשימה המלאההבא >>




להורדת האפליקציה
במכשירי אנדרואיד