אתה יכול להדליק !

מה דעתך על המקרה הבא: 


במסיבת חנוכה שהתקיימה בעיר... בנוכחות קהל אלפים התכוננו להדלקת נר שמיני של חנוכה.

המנחה הזמין את ראש העיר המכובד לגשת ו...למזוג את השמן במנורה ולסדר את הפתילה בגובה המתאים. כשראש העיר סיים הזמין המנחה את אחד הנוכחים בקהל לגשת ולהדליק את 8 הנרות.


כך גם אתה היית נוהג ?....

מפליא לראות שכך בדיוק כתוב בפרשת השבוע:


דַּבֵּר, אֶל-אַהֲרֹן, וְאָמַרְתָּ, אֵלָיו: בְּהַעֲלֹתְךָ, אֶת-הַנֵּרֹת, אֶל-מוּל פְּנֵי הַמְּנוֹרָה, יָאִירוּ שִׁבְעַת הַנֵּרוֹת. וַיַּעַשׂ כֵּן, אַהֲרֹן--אֶל-מוּל פְּנֵי הַמְּנוֹרָה, הֶעֱלָה נֵרֹתֶיהָ.

הציווי העיקרי לאהרן הכהן לא היה להדליק את נרות המקדש. אלא בעיקר להכין אותם להדלקה. ואילו ההדלקה בפועל יכולה להיעשות גם ע"י "זר". דהיינו: מי שאינו כהן !


וכך כותב הרמב"ם: הַדְלָקַת הַנֵּרוֹת, כְּשֵׁרָה בְּזָרִים; לְפִיכָּךְ אִם הֵטִיב הַכּוֹהֵן הַנֵּרוֹת, וְהוֹצִיאָן לַחוּץ--מֻתָּר לַזָּר לְהַדְלִיקָן.

מה הרעיון שעומד מאחורי ציווי זה ? ובעיקר: מה המסר אלינו ?

החכם מכל אדם – שלמה המלך אומר: נר ה' נשמת אדם. הנשמה של כל אחד מאתנו הוא נר.


הנשמה היא נר וצריך להדליק אותה. שתאיר ותחמם את עצמינו ואת הסביבה כולה. כל מצווה, כל פעולה טובה מאירה ומדליקה את הנשמה.

פעולת ההדלקה יכולה וצריכה להיעשות ע"י כל אחד ! לא צריך כישורים או ייחוס מיוחד כדי להדליק את הנר... צריך פשוט לעשות – להדליק.

אולם, לפני ההדלקה יש צורך להכין את הנר. למזוג כמות שמן כדרוש, להכין את הפתילה כראוי. פעולה זו חייבת להיעשות דווקא על ידי הכהן !

דהיינו:
עלול יהודי לחשוב, שהואיל והוא מצווה לקיים מצוות בעצמו וכן לקרב יהודים נוספים לתורה ולמצוות, יכול הוא להחליט בעצמו כיצד יעשה זאת. הוא יבחר לו דרכים משלו כדי לקיים או לקרב אחרים ליהדות; 'יפרש' חלקים בתורה על-פי רצונו. או על פי צורכי ה'קירוב'; ייתן לזולת דרך אישית בקיום המצוות.

על זה באה תורה ומדגישה שאת ההדרכה חייבים לקבל מהמוסמך. ואז את ההדלקה נעשה לבד...

הדיפלומט הישראלי יהודה אבנר, שעבד בשירותם של ארבעה ראשי-ממשלה, היה מבקר תכופות אצל הרבי מליובאוויטש ונכנס לפגישות אישיות בחדרו.

פעם אחת העז ושאל מה תפקידו של רבי.

השיב הרבי: "תאר לעצמך שאתה מביט בנר. הנר עשוי מחומר דליק, כמו שעווה, ויש בו גם פתילה, אך זה עדיין אינו הופך אותו לנר. כדי שזה יהיה נר צריך להדליקו, ואז יאיר וימלא את ייעודו. גם יהודי הוא בבחינת נר, ותפקידו של רבי להדליק את הנר".

קודם צאתו שאל מר אבנר את הרבי: "האם הרבי הצליח להדליק את הנר שלי?".

חייך הרבי והשיב: "נתתי לך את הגפרור. עכשיו הכול תלוי בך".



שבת שלום ומבורך

הרב ברוך וילהלם
יו"ר בית חב"ד נהריה



<< הקודםלרשימה המלאההבא >>




להורדת האפליקציה
במכשירי אנדרואיד