יש לך אוצר

  

 !"ר' אייזיק מקראקא היה עני מרוד, לילה אחד חלם ר' אייזיק חלום, ובו שמע קול שקורא אליו:  "מתחת לגשר של העיר ורשה מזומן לך אוצר

משחזר החלום בלילות הבאים שוב ושוב, נמלך ר' אייזיק באשתו, ארז את מטלטליו ושם פעמיו אל העיר ורשה

מספר ימים הטלטל ר' אייזיק בדרכים עד הגיעו אל העיר ורשה, ואז באישון לילה התגנב ר' אייזיק אל מתחת לגשר, והחל לחפור במרץ

לפתע חש בזרוע לופתת את צווארו, היה זה קצין בצבא שדרש בקשיחות מרובה לדעת את פשר מעשיו

.נאלץ ר' אייזיק לספר לו אודות החלום

.לשמע הדברים פרץ הקצין בצחוק ולעג לר' אייזיק ומעשיו, בספרו לר' אייזיק, כי אף הוא חלם חלום דומה, אלא שבחלומו הוא ראה כי האוצר נמצא בביתו של אייזיק בקראקא

מיהר ר' אייזיק לחזור לביתו, והחל לחפור בחצר ביתו, ואכן הלא יאומן קרה

     .הוא מצא שם אוצר

 

אנו חיים בתקופה מבולבלת ורבת-ניגודים. מצד אחד החומרנות גואה, וגוברת ההתפרקות מערכים מסורתיים; ומצד שני (אולי כתוצאה מהמגמה הראשונה) מסתמנת התעניינות הולכת וגוברת ברוחניות וברבדים הנסתרים של המציאות, ורבים מחפשים תוכן ומשמעות לחייהם.

המונים מחפשים את משמעות החיים במחוזות רחוקים. יש הנודדים להודו ולמזרח הרחוק, אחרים מתעניינים בשיטות מיסטיות שונות ומשונות, ויש שמצטרפים לכיתות מוזרות. הצד השווה שבכולם שאין הם מעלים על דעתם שמבוקשם מצוי קרוב כל-כך - ביהדות. ממש אצלנו בחצר.

כמה חבל על שנות הנדודים הצפויות להם ועל לבטי-הנפש הקשים. כמה חבל על מי שיתייאשו או ייתקעו אי-שם במקומות זרים. לו אך יכולנו לשכנעם להביט תחילה אל צור-מחצבתם, היו חוסכים מעצמם הרבה סבל וייסורים והיו זוכים לאושר ולשמחה שהיהדות יכולה להעניק.

תחושה זו מתעצמת עוד יותר בלב כל מי שזכו לאור החסידות. אנו רואים יהודים, ביניהם גם שומרי תורה ומצוות, שמתלבטים בשאלות עיוניות, שמבקשים דרך בעבודת-ה', שצמאים לשמחה ולאור חסידי, ואין הם יודעים שמשאת-נפשם קרובה כל-כך - בחסידות.

הבעל-שם-טוב, מייסד החסידות, בא לעולם כדי לגלות את אור החסידות לכל אדם מישראל. הוא לא בא להקים 'תנועה', אלא להעניק לכל יהודי תוספת אור וחיות בחייו בכלל ובעבודת-ה' בפרט.

מייסד חסידות חב"ד, רבי שניאור-זלמן מלאדי – שהיום אנו חוגגים  216 שנים לגאולתו - הכריז כי החסידות אינה 'מפלגה', אלא היא נחלתו של כל יהודי. היא מיועדת לכל יהודי וצריכה להילמד על-ידי כל יהודי, יהיה מי שיהיה ותהיה השתייכותו החברתית, התנועתית והעדתית אשר תהיה.

רבים אינם מסוגלים לשער בנפשם את האור המופלא שהם עשויים למצוא בתורת החסידות. ונותרת השאלה, איך אפשר להעביר לכל אלה את תחושת המתיקות והעושר הרוחני שטמון בתורת החסידות!

 

כדי ללמוד חסידות אין צורך בשום הכנות והקדמות. מובן שככל חלק בתורה יש ללמדה בסדר ובהדרגה. יש נושאים קלים, שכל אדם יכול ללמוד ולהבין, ויש סוגיות עמוקות, שכדי להבינן נדרשים לידיעה רחבה בנגלה ובנסתר. כך הדבר בכל תחום - יש סוגיות בגמרא שמלמדים ילדים בני תשע ויש סוגיות עמוקות שאפילו תלמידי-חכמים מתקשים בהן.

ספר ה'תניא', ומאות הכרכים בתורת החסידות שמתבססים עליו, שופכים אור חדש על כל תחום בתורה ובחיי האדם היהודי. דברי החסידות מאירים את נשמת האדם, מסלקים את הספקות, נוסכים שמחה ואופטימיות וממלאים את הנפש במאגרים בלתי-נדלים של חיות ומרץ. נדרשת רק החלטה טובה - לגשת אל הבאר ולשאוב מלוא חופניים.

אצלינו בנהריה בכל יום שני בשעה 20:00 מתקיים בבית כנסת חב"ד שיעור בספר התניא, נשמח לראותך עימנו.

השיעורים נמצאים לצפיה ברשת באתר http://limudtora.co.il/



<< הקודםלרשימה המלאההבא >>




להורדת האפליקציה
במכשירי אנדרואיד