מתי עשית restart  ?

לפני כשנה רכשתי מחשב טוב, שיש בו כרטיס זיכרון גדול. לא העמסתי עליו הרבה חומר, ובכל זאת בתקופה האחרונה המחשב 'נתקע' לי פעמים רבות,

בדרך כלל זה קורה דווקא כשהזמן דחוק... כשחייבים לטפל בדברים נחוצים.

בצר לי, פניתי לטכנאי מחשבים, לנסות להבין מה הבעיה ?

-         מתי עשית למחשב שלך restart  ? שואל הטכנאי.

-         (האנגלית שלי לא כל כך משופרת... לא הבנתי מה הייתה כוונתו...) מה זה ? שאלתי.

-         הטכנאי צוחק, והדריך אותי להפעיל את המחשב מחדש. וראה זה פלא, העבודה התחילה 'לרוץ'.

וכאן הגיע ההסבר:

תוך כדי עבודה במחשב, נאספים לזיכרון קבצים, וחלקי קבצים. חלקם הגדול של אותם קבצים אינו רלוונטי, אבל זה תופס את הזיכרון של המחשב. ובסופו של דבר, זה עלול להפריע לפעילות תקינה.

ה – restart    מרענן את המחשב לנקודת התחלה, ומוחק את כל השאריות ש'נדבקו' אליו, וכך העבודה זורמת טוב יותר.

 

כמו במחשב, כך גם בחיים.

כל נשמות ישראל עמדו יחד בנקודת ההתחלה – במעמד נתינת התורה בהר סיני, כשמשה רבינו העביר להם את דבר ה'. כָל-הָעָם רֹאִים אֶת-הַקּוֹלֹת, כולם חוו בעוצמה את הקדושה. וזה הביא אותם ליראת שמים.

גם במהלך 40 השנים שבנ"י היו יחד עם משה רבינו, קיבלו ממנו באופן סדיר – ריענון וחיות רוחנית, כך שעוצמת החוויה ממתן תורה נשמרה בצורתה המקורית והאיכותית.

 אך לקראת פרידתו של משה רבינו מבני ישראל, ערב המעבר לתקופת מנהיגות חדשה, יש חשש סביר ש'הזמן יעשה את שלו', וכל מיני 'קבצים לא רלוונטיים' יכנסו לזיכרון... יתכן שחלילה החיות וההתלהבות תיחלש, והמצוות יהיו רק כמצוות אנשים מלומדה.

מה הפתרון ?

ביום הסתלקותו, ז' באדר, נתן משה רבנו לבני ישראל מצווה מיוחדת. יש לבצע אותה אחת ל 7 שנים, והמטרה היא: לרענן את החיות היהודית המקורית, כן זו שקיבלנו אותה במעמד הר סיני. לחזק את היראת שמים הבסיסית, ולקבל כוחות לשבע שנים הבאות.

זוהי מצוות הַקְהֵל  !

 

 מִקֵּץ שֶׁבַע שָׁנִים, בְּמֹעֵד שְׁנַת הַשְּׁמִטָּה--בְּחַג הַסֻּכּוֹת... הַקְהֵל אֶת-הָעָם, הָאֲנָשִׁים וְהַנָּשִׁים וְהַטַּף... לְמַעַן יִשְׁמְעוּ וּלְמַעַן יִלְמְדוּ, וְיָרְאוּ אֶת  יְ-ה-וָה        אֱ-לֹהֵיכֶם.

השנה אליה נכנסנו זה עתה – תשע"ו היא שנת הקהל, בחג הסוכות הוא הזמן המיוחד בפועל שכל בני ישראל, אנשים נשים וטף ללא יוצא מן הכלל התקהלו יחד לבית המקדש, ושמעו מפי המלך כמה פרשיות מן התורה.

ההתכנסות לא הייתה כדי לשמוע איזה הרצאה מאלפת מפי המלך, שהרי מה יש לטף לעשות במעמד כזה ?

אלא המטרה העיקרית הייתה להתאחד במעמד עוצמתי, לחזק את הנקודה היהודית הקיימת אצל כולם בשווה.

זה הרענון התקופתי, אחת ל 7 שנים, למעמד הר סיני.

את מצוות הקהל המקורית היה צריך לבצע פעם אחת בלבד בשבע שנים, כאמור, במוצאי היום הראשון של חג הסוכות, אולם הרבי מליובאוויטש הדגיש שבעצם השנה כולה נקראת 'שנת הקהל'.

הרבי עורר וביקש שגם בתקופתנו כשעדיין  לא זכינו לבנית המקדש ולקיום הפיזי של מצוות הקהל על כל פרטיה, בכל זאת נבצע את הרעיון התוכני של מצווה זו. נרענן את החיות וההתלהבות לכל דבר שבקדושה.

נשתדל במהלך השנה הקרובה להרבות בהתכנסויות של אנשים נשים וטף. ונבקש מבורא עולמים שכבר יעשה את ההקהל הגדול לכל בני ישראל בגאולת עולמים בבית המקדש.

שבת שלום ומבורך

הרב ברוך וילהלם

בית חב"ד נהריה

יו"ר

 



<< הקודםלרשימה המלאההבא >>




להורדת האפליקציה
במכשירי אנדרואיד