הספר ששינה את חיי !

בימים אלה הייתה חגיגה גדולה בנהריה.

סיימנו לימוד חלק ראשון מתוך ספר ה'תניא' – ספר היסוד של חסידות חב"ד.

האמת היא שבמסגרת לימוד השיעורים היומיים בספר התניא, כפי שחילקם הרבי הקודם מליובאוויטש, סיימו כל החסידים ללמוד בימים האחרונים את חלקו הראשון של הספר, והתחילו כבר את חלקו השני.

אולם בנהריה הייתה סיבה לחגוג זאת באופן מיוחד.

מידי שבוע מתכנסים יחד בבית כנסת חב"ד עשרות יהודים, לומדים בעיון שורה אחר שורה. ובסגנון הידוע שכָּל פְּרוּטָה וּפְרוּטָה מִצְטָרֶפֶת לְחֶשְׁבּוֹן גָּדוֹל, כך גם בלימוד זה, שנמשך בקביעות ב"ה למעלה משני עשורים, זכינו ללמוד יחד 3 פעמים את כל חמשת חלקי הספר. ועתה חגגנו את סיום החלק הראשון במחזור הרביעי.

אכן סיבה אמיתית למסיבה !

ככל שקוראים ולומדים יותר בספר התניא  – מגלים עומק נפלא שהוא כולו פסיפס אדיר המורכב מרעיונות, מחשבות, ותפיסת עולם שלמה וכוללת, תבנית יסוד של אמונה היהודית, והדרכה מוסרית באין ספור שאלות ודילמות. זהו ספר שבהיקפו הכמותי המצומצם נתקפלה תורה שלמה בתמצית מגובשת.

כפי שאמר רבי לוי יצחק מברדיטשוב: תמה אני, כיצד אפשר להכניס א-ל גדול ונורא כל כך בתוך ספר קטן כל כך !

הרבי הקודם מליובאוויטש, רבי יוסף יצחק נ"ע, ממצה בכמה מילים את הייחודיות של הספר: "ספר התניא הוא תורה שבכתב בתורת החסידות, והלימוד בו כלימוד בחומש, שהכל לומדים בו מגדול שבגאונים ועד קטן שבקטנים, כל אחד לפי ערכו יודע מה שיודע ואין אחד יודע מאומה".

²

הפעם ה'במה' היא של כמה מ"התלמידים" הקבועים בשיעורי התניא.

ניתן להם 'רשות הדיבור' בכדי לשתף את כולנו מה לימוד התניא 'עושה' להם... כשאני שומע אותם אני מרגיש שאני אמנם בָּא לְלַמֵּד וְנִמְצָא לָמֵּד.

אומר: אפרים וילדמן רו"ח:

מזה כ-6 שנים אני לומד 'תניא'.

ה'תניא' היוותה אצלי בסיס לתחילת מסע, כחוזר בתשובה. חידודיה והסבריה כספר יסוד של חסידות חב"ד, מקנה לי דרך חיים לעבודת השי"ת מתוך הבנה אהבה ויראה, מציבה לי גבולות, ומאפשרת לי שיפור התנהגות, תוך נסיון להתגברות על היצה"ר.

הבנת החסידות ועקרונות המנחים בתניא, גורמת לעומק ותחושה, שבלתי ניתנים להגדרה בהיקפם, ייחודם ואיכותם בנפשי ובנשמתי. התבטאות של תוספת אנרגטית לחיות חיים שונים מאשר חייתי בעבר, גידול בכח ועמידות, מסביבה הסותרת לחיים הלכתיים.

אין ספק שלימוד התניא הינו גם אתגר אינטלקטואלי, אך בסופו של דבר מקנה לי הבנה לגישתי לחיים, הרכב גופי ונשמתי, הסתירה וההתמודדות המלווה באופן יום יומי כנגד המכשלות העומדות בפני. אופן התפילה ואיכותה המתבטא בכוונה ברצון והשתדלות רבתי לקיום מצוות באווירה ובעונג לעבוד את הבורא מתוך כוונה והכרה להקים להשי"ת דירה בעולמנו זה.

השינוי בחיי, השינוי בעדיפויות, הרוגע, דרך החיים מסיבים לי אושר וזאת עקב הקניית הידע התניא ולימוד תורת חסידות חב"ד.

 מסכם: יעקב פוטרמן

לפני שהתחלתי את לימוד התניא הייתי ביקורתי מאוד כלפי אנשים, ותמיד ראיתי את החסרונות שלהם.

כיום לאחר 5 שנים שאני לומד תניא. המחשבה, הדיבור והמעשה השתנו אצלי ע"י הלימוד. אני התחלתי להבין לאן אני שייך, ואיפה מקומי. מה זה 'בינוני', מה זה 'צדיק'. למדתי לקבל את החסרונות שלי, קיבלתי חיזוק ודרכים איך לשפר את האישיות שלי בדרך החסידות.

לא בסיגופים, לא בתעניות, אלא בשמחה על שניתנה לי ההזדמנות לראות הכל בעין חיובית.

וככל שאני לומד יותר, אני מגלה שאני רק בהתחלת הדרך...

מספר דוד בן חמו:

ראשית ברצוני לספר על הדרך המופלאה שדרכה זכיתי להגיע ללימוד ה'תניא'.

אני נהג אגד, ולפני שנתיים בערך נהגתי באוטובוס צפוף נוסעים באזור חיפה. באחת התחנות עלו שתי נשים ומחוסר מקום עמדו די קרוב למקומי, כך ש'נאלצתי' להקשיב לשיחתן.

בין הדברים שמעתי שאחת סיפרה בהתלהבות שהתחילה ללמוד 'תניא'. ובמהלך הדברים המילה 'תניא' חזרה על עצמה פעמים רבות.

עד אותו רגע לא שמעתי אף פעם על קיומו של ספר זה, ובלקסיקון שלי לא היה קיים כלל המילה 'תניא'. אבל הם הצליחו לעורר בי סקרנות להכיר את הספר.

כעבור כמה ימים נפגשתי באחד המרכולים עם יהודי דתי, והתגברתי על הבושה ושאלתי אותו אם יידע לתת לי רקע מה זה 'תניא' ?

התשובה שקיבלתי ממנו הייתה, שאם ברצוני להכיר את המושג, עלי להגיע לשיעור תניא המתקיים בקביעות בכל יום שני בחב"ד נהריה. ומאז הכל היסטוריה...

הלימוד הקנה לי מושגים חדשים שלא ידעתי עליהם. זה חיזק לי מאוד את ההכרה שיש מנהיג לעולם והכל מתנהל בהשגחה פרטית. הבנתי שאפילו באבן דומם יש אנרגיה אלוקית. בקיצור, השתנה אצלי הרבה מאוד המבט על החיים ועל כל המתרחש בה.

לא נותר אלא להזמינך להצטרף אלינו לתחילת לימוד "שער הייחוד והאמונה", החל מיום שני הקרוב מיד אחר תפילת ערבית, בבית כנסת חב"ד, רחוב דרך יחיעם פינת חנה סנש בנהריה.

שבת שלום

הרב ברוך וילהלם

בית חב"ד נהריה

יו"ר



<< הקודםלרשימה המלאההבא >>




להורדת האפליקציה
במכשירי אנדרואיד