עד ביאת המשיח !

באחד מביקורי פוטין, נשיא רוסיה, בארץ ישראל. הציע לו רבה של רוסיה הרב לאזאר להכניס ללו"ז הנשיאותי ביקור מסודר בכותל המערבי.

הביקור תוכנן לאחד הימים בשעת צהרים. מבוקרו של אותו יום הפכה רחבת הכותל לזירה סטרילית. הוצבו מחיצות גדולות ולא אפשרו כניסה למבקרים.

מועד הביקור הגיע. הדקות חלפו. השעות עברו והאורח הרם בושש מלבוא. בסופו של דבר, הביקור בוטל, בשל התארכות לא צפויה של פגישותיו המדיניות.

בקרב כל המאבטחים והאורחים הורגשה תחושת החמצה גדולה... אט אט המחיצות הוסרו, המאבטחים התפזרו, והבכירים חזרו איש איש למקומו, מדוכדכים על ההזדמנות שהוחמצה.

מספר הרב לאזאר:

רגע לפני שגם אני עזבתי את המקום, הבחנתי שראש האבטחה של משמר הנשיא הרוסי, נשאר עומד במקומו. ניגשתי אליו בשאלה, מדוע הוא נשאר כאן ? הרי כל המחיצות הוסרו והכול שב לסדרו ?

השיב ראש האבטחה:

"אצלנו, עד שלא מקבלים פקודה לעזוב – לא עוזבים. אנחנו חיילים ! זה שהורידו מחיצות לא נוגע לי..."

שאלתי אותו: כמה זמן הוא מתוכנן להישאר פה ?

והוא השיב: "יום, יומיים, כמה שאדרש. אני פה עד שייתנו לי פקודה אחרת..."

 

יש לי את הזכות להשתתף בימים אלו יחד עם אלפי חברי השלוחים של  הרבי, בכינוס השנתי.

הכינוס מתקיים במרכז חב"ד העולמי שבברוקלין. כשמטרתו העיקרית היא "אִישׁ אֶת-רֵעֵהוּ, יַעְזֹרוּ; וּלְאָחִיו, יֹאמַר חֲזָק".

סיפר לי גיסי, שליח של הרבי למינכן שבגרמניה, שכאשר הגיע עם משפ' לעיר לפני כשלוש עשורים, הוא נשאל ע"י תושבי המקום: "לכמה זמן באת לכאן ?" וכשענה בטבעיות, "עד ביאת משיח", נשארו המומים... ואז הוסיף ואמר, בעצם גם אחרי ביאת משיח... שהרי אז בוודאי כל היהודים יבואו בהמוניהם לבית חב"ד להתעדכן...

בהתוועדות, לפני 30 שנה, דיבר הרבי לקבוצת השלוחים. בין הדברים אמר הרבי:

כלל ישראל מורכב מריבוי יחידים, וכמו כן העולם כולו מורכב מהרבה פינות קטנות,

ולכן כאשר שליח נוסע ל"פינה רחוקה" שלו. או כשהוא מגיע ל"עיר קטנה" שלו, ומתמסר בפעולות של הפצת היהדות והצדק והיושר בין התושבים הספורים של העיר שלו, הרי בזה הוא בעצם פועל ומסייע לכלל ישראל, ומזרז את הגאולה.

עדיין מהדהדת באוזניי הקריאה של הרבי באותה התוועדות:

"היו שלוחים ולכו וכבשו את העולם ביהדות !"

כ – 9 חודשים לאחר מכן זכיתי לצאת בשליחות הרבי לנהריה.

אמנם, הפעם האחרונה שהשלוחים זכו לשמוע את השיחה של הרבי בעת ההתכנסות השנתית, הי' לפני 25 שנה.

אך ההוראות וההנחיות ממשיכות לתת כוחות ועוצמה, וממריצות מידי שנה עוד מאות אברכים, לעזוב משפחה חמה ותומכת, ולצאת ל'פינות הקטנות' והמרוחקות ביותר על פני תבל ובכך להצטרף לצבא העצום של השלוחים.

מילותיו הק' של הרבי מדברות אל כל שליח ושליח כמו שנאמרו היום ממש !

שלמה המלך, החכם מכל אדם, אומר: "בְּכָל-עֵת, יִהְיוּ בְגָדֶיךָ לְבָנִים".

למה התכוון שלמה המלך בדבריו ?

אחד מגדולי התנאים, רבי יוחנן בן זכאי, המשיל זאת למלך שזימן את עבדיו לסעודה, אך לא הודיע להם מראש מתי בדיוק תתקיים הסעודה.

העבדים הפיקחים והחכמים קישטו את עצמם, גיהצו את בגדיהם וישבו ליד פתח בית המלך והמתינו למלך. ואילו העבדים הטיפשים הלכו לעיסוקיהם וסמכו על עצמם שיהיו מוכנים בזמן המיועד.

באחד הימים הודיע המלך, בפתאומיות, שכל העבדים יכנסו פנימה... הפיקחים שבהן נכנסו לפני המלך כשהם מקושטים. ואילו הטיפשים נכנסו כשהם מלוכלכים.

המלך כמובן שמח לקבל את עבדיו הפיקחים, ורק להם נתן רשות ליהנות מסעודתו.

וזוהי כוונת שלמה המלך באמרו: בְּכָל-עֵת, יִהְיוּ בְגָדֶיךָ לְבָנִים. תמיד תהיה מוכן ומזומן בעמדתך או במקום שליחותך. כך תהיה תמיד מוכן לקבל כראוי, את פני המלך.

איך אמר ראש האבטחה:

"אצלנו, עד שלא מקבלים פקודה לעזוב – לא עוזבים !"

שבת שלום

הרב ברוך וילהלם

בית חב"ד נהריה

יו"ר

 

אני נוסע הערב לרבי – תוכל לשלוח לי את שמך ושמות בני משפחתך להזכירכם אצל הרבי לברכה והצלחה



<< הקודםלרשימה המלאההבא >>




להורדת האפליקציה
במכשירי אנדרואיד