כדאי להיכנס ללחץ !...

ישנו ספר קטן ודק יחסית, אך תוכנו העשיר לא יסולא בפז. הוא נקרא ספר "היום יום..." זהו ספר שהרבי ערך אותו ובו הוא הביא פתגמים מתורת החסידות ודרכי החסידים. יש בו ענין קצר לכל יום מימות השנה. כל פתגם הוא מיוחד ובעל משמעות עמוקה לחיים, תורה שלמה שיש ללמוד ולהעמיק בה.

וכך מביא הרבי בט' אייר פתגם מפורסם ומחייב מאוד: "מורנו הבעש"ט אמר: כל דבר ודבר אשר האדם רואה או שומע, הוא הוראת הנהגה בעבודת השם. וזהו ענין העבודה, להבין ולהשכיל מכל, דרך בעבודת השם"

באותו יום נזכרתי בתיאור ששמעתי לאחרונה מידיד קרוב, וחשבתי שוודאי יש גם בו הוראה והנהגה בעבודת השם.

ידידי מספר, שלפני מספר שבועות הוא איבד בבת אחת את כוח הראיה באחת מעיניו. מסתבר שקריש דם מזערי נכנס לעורק הראשי של העין, ועצר לזמן מה את זרימת החמצן לעין. הרופא שלחו באופן בהול לבית רפואה שיש בו טיפול ב"תא לחץ".

נשמע מלחיץ ? אין מקום ללחץ.

מהו 'תא לחץ' ?

'תא הלחץ' הינו מבנה דמוי מטוס, שבנוי מחומרים עמידים, יש בו מקומות ישיבה למטופלים ומקום לצוות רפואי. מעל כל מושב תלויה מסכה לנשימת חמצן.

בתא מערכת קשר במעגל סגור המאפשרת קשר שוטף בין פנים התא למרחב החיצוני. בכל טיפול נוכחים אחות ו/או רופא בתוך התא, וצוות רפואי מחוץ לתא,

המטופלים אינם מורשים להכניס לתא, טלפונים ניידים, או כל מכשיר אחר. אפשר להכניס רק חומר קריאה.

איך פועל התא ?

תחילה מוזרם לתא אוויר בלחץ גבוה, שמעלה בהדרגה את הלחץ בתוכו, בדומה למה שקורה בצלילה מתחת לפני הים. עד שמגיעים ללחץ הטיפולי שהוא בדרך כלל אטמוספרה אחת, בדומה לצוללן הנמצא 10 מטר מתחת לפני הים.

מהלך השהות בתא הוא כשעתיים, בו המטופלים נושמים חמצן בריכוז של 100 אחוז. החמצן נישא אל רקמות הגוף בעיקר באמצעות ההמוגלובין שבתאים האדומים.

העלאת רמת החמצן ברקמות מעודדת יצירת כלי דם חדשים, ויכולה להחזיר את הראיה, לפחות ברמה חלקית. (יש לציין שהשימוש הרפואי בתא זה מתאים למגוון בעיות רפואיות, הוא מזרז ריפוי של פצעים ואפילו תורם ליצירת רקמת עצם חדשה. כמו כן, הרמה הגבוהה של החמצן מסייעת לגוף להתגונן מזיהומים הנגרמים על ידי חיידקים אנארוביים, שמתקיימים בסביבה נטולת חמצן).

שיטה טיפולית זו קיימת רק ב –  3 מקומות בארץ. יש לציין שרק בשיטה זו החמצן מתמוסס ומועבר בדם במינונים שהם הרבה מעבר ליכולת הרוויה של ההמוגלובין.

כלומר, החמצן זו התרופה ותא הלחץ הוא המכשיר המאפשר מתן מינוני חמצן רפואיים בכמויות גדולות מאוד ללא נזק לחולה.

ואכן, אחרי מספר טיפולים השתפרה אצל ידידי, באופן ניכר, הראיה של העין.

בפרשת השבוע כתוב שכהן העובד במקדש צריך להיות שלם בגופו, אם הוא חלילה בעל מום, הוא אינו כשיר לעבודת הקודש. גם הבהמה, להבדיל, המיועדת לקרבן על המזבח צריכה להיות תמימה ללא פגע.

התורה מפרטת את רשימת המומים הפוסלים, ויש בפסוקים אלו דגש בולט על ראיה תקינה בעיניים. כשמדובר על הכוהנים כתוב: "כִּי כָל-אִישׁ אֲשֶׁר-בּוֹ מוּם, לֹא יִקְרָב, אִישׁ עִוֵּר... מִזֶּרַע אַהֲרֹן הַכֹּהֵן לֹא יִגַּשׁ, לְהַקְרִיב" . ולהבדיל גם אצל הבהמות: "עַוֶּרֶת ... לֹא-תַקְרִיבוּ אֵלֶּה, לה'".

דהיינו, ראיה תקינה מסייעת לעבודת הקודש !

בתקופה שהרבי דיבר, באופן מיוחד, על תקופתנו כזמן הגאולה, התבטא הרבי כמה פעמים, שכדי לראות עד כמה הגאולה ממש קרובה. נדרש מאתנו "לפקוח את העיניים".

איך פוקחים את העיניים ומרגישים 'גאולה' ? איך מתגברים על 'קריש' המעכב את החמצן ? באיזה אופן ניתן לתקן את המום, ולגשת לעבודת הקודש ?

מסתבר שצריך להיכנס ל'תא לחץ'...

ידוע שעניינה העיקרי של  הגאולה, הוא בעצם גילוי אלוקי מוחלט בעולם, (ממנו נגזרים גם ייעודי הגאולה האחרים).

הנביא ישעיהו מתאר זאת באמרו: "כִּי מָלְאָה הָאָרֶץ, דֵּעָה אֶת ה', כַּמַּיִם, לַיָּם מְכַסִּים". מדוע הדימוי למי הים דווקא ?

כמו שהנבראים שבים אינם בולטים כנבראים שביבשה. משום שהמים מכסים עליהם, באופן מוחלט, ללא צלילה לעומק המים אין ניכר כלל שיש בו ברואים ! אומר הנביא שבאותו אופן, העולם יהיה לעתיד לבוא מלא ומכוסה בדבר אחד בלבד, דֵּעָה אֶת ה', כַּמַּיִם, לַיָּם מְכַסִּים.

מדובר בשינוי דרסטי ממה שאנו רגילים היום. ולזה נדרש מאתנו להתכונן כבר עכשיו לגאולה. להתנהג בחיי היום יום כמו שיהיה מובן מאיליו בגאולה. דהיינו, להתחיל לחיות ו'לנשום' כאילו אנחנו כבר עכשיו בתוך עומק הים...

זה הזמן להיכנס ל'תא לחץ' !

ראשית, מתנתקים מכל מרוץ החיים. לוקחים 'חופשה' מהטלפון הנייד, ומכל דבר דומה אחר הגורם להיסח דעת, וכך נוכל להקדיש את הזמן בהתבוננות ועבודה פנימית ללא הפרעות.

זה יגרום לנו להשקיע את כל 10 כוחות הנפש בעולם אלוקי, (= בדומה לאטמוספרה אחת, שהיא  10 מטר מתחת לפני הים). אמנם צריך עזרה וליווי של 'מטפל רפואי', כלשון המשנה "עשה לך רב וקנה לך חבר", אך בסופו של דבר העבודה היא של המטופל בעצמו ! את נשימת החמצן הוא עושה בכוחותיו.

כוונת הדברים היא, שנתרגל להשתמש בכוחות השכל ללימוד תורה, שננווט את הרגשות לדברים חיוביים בלבד, שנעורר אהבה וחסד לכל יהודי וכן הלאה. זה נקרא לחיות גאולה ! כך מקבלים חמצן רוחני ברמה גבוהה. ואז נבנות 'רקמות חדשות', נוצרים 'כלי דם חדשים'.

כשמסתיים הטיפול, חוזרים לשגרת חיים חדשה, אט אט החסימה משתחררת, פוקחים את העיניים ומרגישים גאולה פרטית. וכך מתכוננים לגאולה הכללית.

 "זהו ענין העבודה, להבין ולהשכיל מכל, דרך בעבודת השם" !

שיהיה שבת שלום ורפואה שלמה בכל המובנים לכל אחד ואחד

הרב ברוך וילהלם

בית חב"ד נהריה

 יו"ר

 


 

אנו בחב"ד נהריה הכתובת שלכם כל השנה, אנו כאן לכל יהודי הזקוק לנו, בכל תחום אפשרי, אך בכדי שנוכל להמשיך לפעול, לתמוך ולעזור, אנו זקוקים לעזרה שלכם יום אחד בשנה.

יום השותפות השנתי הוא יום תרומות אשר מאפשר לנו להפעיל את מפעלי החסד והעזרה שלנו לאורך כל השנה, זו ההזדמנות שלכם לקחת חלק בכל מצווה שאנו עושים, ובכל סיוע שאנו מעניקים ליהודי האזור.

יום השותפות השנתי יתקיים ביום ראשון הקרוב, י"ד אייר / 29.4.2018. כל תרומה תעזור לנו להגיע אל היעד, כל אחד על פי היכולת שלו. ביום ראשון הקרוב, כדי להיות שותפים בעשיה הרבה שלנו, אתם לא צריכים לעשות הרבה. ביום ראשון הקרוב, פשוט היכנסו ללינק https://www.shutaf.im/nahariya/fותרמו ככל יכולתכם.




<< הקודםלרשימה המלאההבא >>




להורדת האפליקציה
במכשירי אנדרואיד