לבנות ולא להרוס

ראובן ושמעון נפגשו בקצה העיירה בערב ראש השנה.

שמעון הבחין באבן המונחת בידי חברו, ופנה אליו בשאלה: "לאן פניך מועדות ?"  הסביר ראובן שכך הוא נוהג בכל ערב ראש השנה לקחת אבן ולהעמידה מחוץ לעיר ולרשום עליה את האותיות "פ.נ."

דהיינו: פה נקברה השנה שעברה....

עתה פנה ראובן ושואל גם הוא את חברו "ולאן פניך מועדות ?"

הסביר שמעון שגם הוא נוהג בכל ערב ראש השנה לצאת מחוץ לעיר ולקחת את אותה אבן עם הכיתוב "פ.נ." ולהעמיד אותה כאבן יסוד לשנה החדשה.

דהיינו: פה נבנה את השנה הבאה עלינו לטובה....

 

אם יהיה הרס או בנין זה תלוי רק בנו !

                                                                                                                             (משל ששמעתי מהרב שמואל רסקין)


ראש השנה קבוע בלוח היהודי בא' בתשרי. ביום זה אנו מחליפים את לוח השנה ומתחילים שנה חדשה. וכפי שאומרים בתפילה "זה היום תחילת מעשיך". בראש השנה הקרוב תתחיל שנת 5775 לבריאת העולם.

נעצור רגע ונחשוב - הרי א' בתשרי הוא היום השישי של הבריאה. שמים וארץ, הים והדגים, שמש ירח וכוכבים וכל בעלי החיים נבראו במהלך החמשה ימים הקודמים. מדוע א"כ השנה החדשה מתחילה בא' תשרי  ולא בכ"ה באלול ?

ביום השישי של מעשה בראשית נברא אדם הראשון. האחריות והתפקיד שהטיל הבורא על האדם הם כה גדולים ומשמעותיים, עד שאין לעולם שום משמעות בלעדיו.

דוד המלך אומר בספר תהילים בייחס לבריאת האדם "אָחוֹר וָקֶדֶם צַרְתָּנִי". האדם נברא אחרון אך במעשיו הוא גם יכול להיחשב קדום וראשון. האדם יכול במעשיו, חלילה, "לקבור" את השנה שחלפה... או לבנות, להקים ולייעל את הבריאה כולה.

ואסיים בנימה אישית:

בית חב"ד בנהריה חווה בשנה החולפת קושי עצום. באמצע השנה נלקח מאתנו בחטף השליח הראשי של הרבי מליובאוויטש לנהריה הרב ישראל ברוך בוטמן ז"ל. אסון כואב למשפחתו היקרה, לקהילתינו המיוחדת ולכלל תושבי העיר.

למרות הכאב והקושי העצום, ברור היה שחייבים להתרומם, להתחזק, לבנות ולהרחיב עוד יותר את המוסדות שהקים במסירות נפש הרב ישראל ברוך בוטמן ז"ל.

ואכן ב"ה, ובעזרתכם הגדולה ידידיי היקרים, כל המוסדות ממשיכים ומתנהלים ואף התווספו חדשים:

  • גן ילדים חדש (נוסף על הארבעה שהיו).
  • 'כולל' ללימוד חסידות בכל ערב.
  • בקרוב נוכל בעז"ה לבשר על פרויקט מיוחד לפעילות מסודרת עם הנוער בנהריה.

 

שיהיה לכולנו כתיבה וחתימה טובה לשנת אורה וברכה, שנת גאולה ושמחה. שימלאו כל משאלות לבבכם לטובה ולברכה בכל הצטרך בגשמיות וברוחניות.

 

הרב ברוך וילהלם

בית חב"ד נהריה

יו"ר



<< הקודםלרשימה המלאההבא >>




להורדת האפליקציה
במכשירי אנדרואיד