תודה מכל הלב !

פי מלא שירה כים בהכרת הטוב לבורא עולם על הצלת חיי. ובמיוחד על הזכות הנפלאה שבעקבות זאת ניצלו גם חיי אדם נוסף.

ובכן, מה הסיפור ?

לפני 14 שנה בסוף הקיץ התגלתה אצלי ל"ע ול"ע בעיה חמורה בלב שחייבה התערבות רפואית באופן מיידי. הסתבר שבית הרפואה המיוחד לניתוחי לב בטורונטו, הוא המקום המועדף לניתוח מסוג נדיר זה. הניתוח נקבע ליום שני כ"ב אלול ה'תשס"א (10/9/01), וב"ה הניתוח עבר בהצלחה גדולה.

בתאריך זה, כ"ב אלול קיבלתי את חיי מחדש ! אני ובני משפחתי מכירים תודה לבורא עולם על הצלה מופלאה זו.

איך ניצלו חיי אדם נוסף ?

הרב אליעזר שי' אחד משלוחי הרבי בארץ ומידידיי הטובים, נרתם והשתדל לגייס משאבים שהיו נחוצים אז בדחיפות, למטרה זו.

למחרת הניתוח. ביום שלישי כ"ג אלול (11/9/01) בשעה 8:15 בבוקר לפי שעון ניו יורק. התקשר הרב אליעזר לידיד משותף שלנו ר' דרור שי' פרומר. כדי לרתום גם אותו לסייע בגיוס המשאבים הדרושים.

ר' דרור שי' רגיל היה לצאת מביתו כל בוקר בשעה 8:30 לכיוון הרכבת המהירה המגיעה בשעה 9:10 לworld trade center .  בדיוק באותו בוקר תוכננה לו פגישה עם איש עסקים ב  Huston Street הצמוד למה שהיו 'בניני התאומים'. ר' דרור התכונן לעזוב את ביתו כבר בשעה 8:20 כדי שלקראת השעה 9:00 יוכל להגיע עם הרכבת המהירה למקום. מובן שהוא לא ידע עד כמה נוכחותו המתוכננת באותו מקום היו ברגעיים קריטיים ביותר.

כאמור, בשעה 8:15 הטלפון צלצל ... ולמרות הזמן הקצר שנותר לקראת היציאה מהבית, החליט ר' דרור בכל זאת להרים את השפופרת. הרב אליעזר פתח בנינוחות בשיחת רעים עם ר' דרור, עד שהגיע לנושא העיקרי שלשמו התקשר.

-         טוב, אבדוק מה ביכולתי לעשות. אך ברגע זה אני ממהר מאוד לצאת מהבית. נדבר בהזדמנות אחרת. הפטיר ר' דרור.

-         אין אפשרות לדחות את השיחה לזמן אחר !  קח בחשבון את המצב הדחוף. מצד 'הכרת הטוב' לידיד משותף. מחובתך להתייחס לדבר זה בשיא הרצינות כאן ועכשיו ! אמר הרב אליעזר בנחרצות.

-         טוב, נכנע ר' דרור, והשיחה התפתחה לכיוונים מעשיים.

שיחה זו גרמה כמובן לאיחור ניכר ביציאתו לדרך. מה שהתברר מאוחר יותר ששיחת טלפון זו על 'הכרת הטוב' הצילה את חייו ממות בטוח !

את הסוף כולנו יודעים... בשעה 8:46 בבוקר, חמישה טרוריסטים ריסקו את טיסה 11 של אמריקן איירליינס אל תוך המגדל הצפוני של מרכז הסחר העולמי .ובשעה 9:03 חמישה טרוריסטים נוספים ריסקו את טיסה 175 של יונייטד איירליינס אל תוך המגדל הדרומי.

ר' דרור שי' פרומר אמנם יצא לדרך, אך חזר מיד על עקבותיו בריא ושלם ברוך השם !

'הכרת הטוב' הביאה הצלת חיים.

הכרת הטוב זו תכונה נפלאה. היא נחשבת לאחד היסודות הגדולים ביהדות!

כאשר בני ישראל התיישבו סוף סוף באֶרֶץ זָבַת חָלָב וּדְבָשׁ. וזכו לראות את צמיחת הפירות הראשונים של 'שבעת המינים'. יכלו לקיים את מצוות 'ביכורים'.

בפרשתנו מופיעה מצווה זו. וכך נאמר:  "וְלָקַחְתָּ מֵרֵאשִׁית כָּל-פְּרִי הָאֲדָמָה ... וְהָלַכְתָּ, אֶל-הַמָּקוֹם, אֲשֶׁר יִבְחַר יְ-ה-וָה אֱ-לֹהֶיךָ, לְשַׁכֵּן שְׁמוֹ שָׁם... וְשָׂמַחְתָּ בְכָל-הַטּוֹב, אֲשֶׁר נָתַן-לְךָ   יְ-ה-ָה אֱלֹהֶיךָ".

לקיחת הפירות והעלאתם לירושלים – מבטאת 'הכרת הטוב' לבורא. יהודי בא להגיד תודה לה' בכל שנה מחדש על היבול המבורך שזכה לקבל.

תכונה חשובה זו אנו מוצאים מיד בראשית הבריאה בהתנהגות אדם הראשון.

חכמינו זיכרונם לברכה מציינים את מעלתו בכך שמיד עם בריאתו פנה אל כל הנבראים, ועורר אותם להכיר טובה ליוצר בראשית. כפי שהכריז ואמר "בואו נשתחווה ונכרעה נברכה לפני ה' עושנו".

ובאותה מידה נענש כאשר 'כפר בטובה' ולא הכיר במתנה שנתן לו הקב"ה בבריאת חוה.

ברכות ההודיה שבסידור התפילה, ברכות הנהנין וברכת המזון שבסיום האכילה גם הם מבטאים  'הכרת הטוב' לבורא.

תכונה זו צריכה להיות גם בין אדם לחברו.

החל מהכרת הטוב של האדם להוריו שהביאוהו לעולם ומספקים לו את צרכיו. כנאמר בעשרת הדברות כַּבֵּד אֶת-אָבִיךָ, וְאֶת-אִמֶּךָ. וכך גם לכל אדם שמעניק לנו טובה.

 

 

מספרת גב' לואיז הגר מלונדון:

לפני כ- 50 שנה אבי ע"ה חלה מאוד. הטיפול היחיד שהציעו הרופאים היה ניתוח חדשני שהיה שנוי במחלוקת. הוריי התלבטו מאוד מה לעשות.

היה להם קשר לאנשי ליובאוויטש בלונדון. והם סידרו להורי 'יחידות'  - מפגש אישי עם הרבי בחדרו.

עד היום איש לא יודע מה בדיוק אמר הרבי לאבי, אולם בזכות החיזוק והעידוד שהוא קיבל בהזדמנות זו, החלים אבי בהחלמה ניסית, ללא כל התערבות כירורגית.

כשהוא מלא תחושות תודה, חזר אבי לניו יורק שישה חודשים לאחר מכן  כדי להודות לרבי פנים אל פנים.

הדבר הובא לידיעתה של הרבנית חיה מושקא ע"ה, אשת הרבי. והיא העבירה מסר להוריי שהיא תרצה מאוד לפגוש בהם בפעם הבאה שיהיו בניו יורק.

הוריי לא ידעו אז עד כמה הייתה הרבנית קנאית לפרטיותה, והם גם לא ידעו כמה לא שגרתית היא קבלת הזמנה כזו.

הביקור אצל הרבנית התרחש שנה לאחר מכן, ובאותו ביקור הסבירה להם הרבנית מדוע היא כה רצתה  לפגוש בהם. "עובדה זו שהיה לכם כ"כ חשוב להגיע לביקור נוסף, רק על מנת להביע תודה לרבי, נגעה לליבי".

הוסיפה הרבנית ואמרה כי לעיתים תכופות, כשאנו עוברים זמנים קשים ומקבלים סיוע, הרי עם תום תקופת המשבר, אנו משתדלים לשכוח את האפיזודה המצערת, שהרי זיכרונות יכולים להיות כואבים מאוד. אך זה כולל לעיתים גם את שכחת אותם אנשים שעזרו לנו. ואז האידיאל של 'הכרת הטוב' נדחק לפעמים לצד.

הפעולה הפשוטה הזו של אבי, הובילה לחברוּת עמוקה ואוהבת בין הרבנית למשפחתנו, חברות שעדיין ממשיכה לחלחל ולהעשיר את חיינו.

 

ואם ב'הכרת הטוב' אנו עוסקים. ברצוני לסיים בנימה אישית ובהכרת הטוב להקב"ה שזיכני לנישואיי ביתי תחי', בע"ה מחר בערב בכפר חב"ד.

 

בשמחה וטוב לבב אקרא לידיידי ומכיריי, אשר יואילו נא לשמוח אתנו יחדיו, ביום שמחת לבבנו, ולברך את הזוג יחיו, ואותנו כולנו, בברכת מזל טוב, וחיים מאושרים בגשמיות ורוחניות.

 

שבת שלום מבורך

הרב ברוך וילהלם

בית חב"ד נהריה

יו"ר



<< הקודםלרשימה המלאההבא >>




להורדת האפליקציה
במכשירי אנדרואיד